ČSAD Ústí na Orlicí představilo v Hradci Králové nové nízkopodlažní autobusy Setra

 

ČSAD Ústí nad Orlicí: včera představilo autobusy nové generace – Setra S 415 LE business.

Dopravce má celkem k dispozici 38 nových vozidel.

ČSAD Ústí nad Orlicí, které je součástí koncernu ICOM transport, modernizuje svůj vozový park. Od prosince tohoto roku bude provozovat 28 moderních nízkopodlažních linkových autobusů třídy Multiclass – Setra S 415 LowEntry business a 10 kusů značky Mercedes-Benz Intouro. ČSAD Ústí nad Orlicí tak získalo 20 % nových Seter ze 140 kusů, které koncern ICOM transport převzal od německého výrobce Daimler. Celkový počet autobusů, se kterými ČSAD Ústí nad Orlicí zajišťuje příměstskou linkovou dopravu v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, je 180 vozidel. Včera odpoledne si na terminálu hromadné dopravy v Hradci Králové mohla široká veřejnost osobně prohlédnout tři autobusy Setra S 415 LE business, které se pyšní titulem: linkový autobus business třídy. Nové modely budou jezdit na 54 spojích v regionu.

Hlavními přednostmi autobusu značky Setra S 415 LE business, které cestující určitě ocení při cestě do práce, školy či k lékaři je bezbariérové přeprava (snadný nástup a výstup, skládací rampa či zádržný systém pro ukotvení invalidních vozíků), klimatizovaný prostor či pohodlná sedadla. Maminky a hendikepovaní spoluobčané pak využijí vysoce flexibilní prostor pro kočárky a invalidní vozíky,“ říká Radek Kuběnka, ředitel ČSAD Ústí nad Orlicí a doplňuje „v tomto autobusu může cestovat až 75 pasažérů (45 míst k sezení a 30 míst k stání), navíc tento model splňuje ty nejpřísnější emisní limity – EURO 6.“

Linkový autobus nové generace

Vozidla Setra S 415 LE business jsou vybavena řadovým šestiválcovým motorem Mercedes-Benz OM 936 s výkonem 220 kW (299 k) a dvojstupňovým turbodmychadlem. Kompaktní a lehký motor se zdvihovým objemem 7,7 l s šestistupňovou převodovkou GO 190.

Autobus Setra S 415 LE business disponuje moderními bezpečnostními systémy, jako jsou například antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu kol (ASR), elektronické regulace­ stability (ESP) a elektronický brzdový systém (EBS). Konstrukce rámu vozidla byla přepracována, využity byly další zpevňující prvky a vysokopevnostní ocel. Autobus splňuje požadavky předpisu ECE-R 66/02 na pevnost při překlopení.

Modernizace nejen vozového parku, ale i čekáren

Koncern ICOM transport, do kterého ČSAD Ústí nad Orlicí patří, si uvědomuje, že pro cestující jsou také velmi důležité čekárny. Je to prostor, od kterého pasažéři očekávají komfortní zázemí, bezpečnost, dostupnost cestovních informací a služby.

Dopravce plánuje v průběhu dvou let investovat finanční prostředky v řádech miliónů korun do modernizace a vybavení čekáren. Do roku 2016 by mělo být modernizováno autobusové nádraží ve Svitavách. Následovat budou čekárny v Moravské Třebové, Lanškrounu a Žamberku. Dopravce plánuje také sjednotit vzhled všech hal tak, aby cestující ihned věděl, kde co najde bez ohledu na to, ve kterém místě – autobusové čekárně – se nachází.

Radek Kuběnka vysvětluje „chceme našim cestujícím nabídnout kulturní cestování. Obnova vozového parku je krok první, rekonstrukce čekáren pak krok druhý. Nelze všechny investice provést v jeden okamžik. Pro stabilizaci a hospodaření společnosti je důležitý mladý vozový park. Krok první jsme úspěšně splnili, průměrné stáří vozového parku je 2,5 roku.“

Více o společnosti

Dopravní společnost ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s. je součástí koncernu ICOM transport, který patří mezi největší dopravní firmy v České republice. Hlavní strategií firmy je zajišťování kvalitní dopravní obslužnosti jednotlivých krajů, především pak s využitím nejmodernějšího vozového parku značky Mercedes-Benz a nyní i Setra. Výrazné úspěchy společnost ICOM transport zaznamenává v zajišťování vnitrostátní a mezinárodní kamionové dopravy. Dopravní uskupení ICOM transport a.s. provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 zaměstnanců. Dále disponuje autorizovaným servisem Mercedes-Benz, čerpacími stanicemi, službami měření emisí a myčkami vozidel.