Aliance žen s rakovinou prsu spouští kampaně, které učí, jak pečovat o zdraví svých prsou

 

el-banner_fb

S projektem Ostře sledovaná prsa ve V4, jehož patronkou je Chantal Poullain, se rozjede do Maďarska, Polska a na Slovensko.

Praha, 1. října 2018 – Na počátku října, měsíce celosvětově věnovaného boji proti rakovině prsu, spouští Aliance žen s rakovinou prsu tři preventivní kampaně. Cílem všech je upozornit veřejnost na důležitost prevence v boji proti rakovině prsu. Kampaň chce vést ženy i muže k odpovědnosti za své zdraví.

Již čtvrtým rokem spouští Aliance žen svůj úspěšný projekt Ostře sledovaná prsa. Je pokračováním kampaně, kterou se Aliance žen s rakovinou prsu prezentovala na 50. Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary jako jeho neziskový partner. Úspěch Alianci žen inspiroval k tomu, aby nápadu prodloužila život a z festivalové extravaganzy ji přeměnila v dlouhodobou kampaň. V říjnu 2015 tak Ostře sledovaná prsa dobyla Prahu, v říjnu 2016 zaujala Brno a v květnu 2017 Hradec Králové. V říjnu 2017 se organizátorky rozjely s 221 prsními boxy do 51 kaváren v 21 městech. Letos se s kampaní veřejnost setká již ve 24 městech, 49 kavárnách a v Mammocentru Klatovy. Konkrétně v Havířově, Hradci Králové, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Praze, Železné Rudě, Klatovech, Pardubicích, Svitavách, Krnově, Opavě, Třinci, Jihlavě, Brně, Jablonci nad Nisou, Liberci, Rychnově nad Kněžnou, Hronově, Náchodě, Červeném Kostelci a v Mostě. Kavárny se stanou místem, kde hosté uvidí mobilní Prsní stěnu tvořenou sádrovými odlitky prsou zdravých i nemocných žen. Zakoupením Prsního hrnku mohou návštěvníci přispět na aktivity Aliance žen s rakovinou prsu. Na edukačních přednáškách se také dozví, jak dbát o zdraví svých prsou.

Vznik některých nemocí není možné předvídat, ani mu zabránit. Některé ale lze odhalit ve stadiu, kdy jsou dobře léčitelné. Mezi ně patří i rakovina prsu. Díky pravidelnému samovyšetřování mohou ženy zaznamenat změny ve svých prsou a pomoci tak diagnostikovat onemocnění v raném stádiu. K tomu, aby bylo samovyšetřování opravdu účinné, je nutné umět jej správně provádět. Techniku samovyšetření se ženy mohou naučit na edukacích od školených lektorek – pacientek, které si nemocí samy prošly. Nabyté znalosti si pak mohou ženy hned odzkoušet na prsním fantomu, který je rekvizitou každé edukace. To, že samovyšetřování vyučují pacientky, dodává edukaci na autenticitě a vážnosti.

Začátkem října odstartuje Aliance žen i mezinárodní verzi této kampaně s názvem Ostře sledovaná prsa ve V4. Jak již název napovídá, projekt se rozjede do Maďarska, na Slovensko, do Polska a zpět do ČR. Ve spolupráci s místními pacientskými organizacemi se projekt dostane do významných divadel v Budapešti, Košicích, Bratislavě, Varšavě a Ostravě. Denně budou moci stovky diváků obdivovat Prsní stěnu a zamyslet se nad důležitostí prevence v boji s nádorovým onemocněním prsu. Umístění kampaně do netradičního prostředí divadla si Aliance žen odzkoušela již v roce 2015, kdy byla Prsní stěna umístěna na Nové scéně Národního divadla v Praze. Lokální pacientské organizace budou také nabízet možnost odlití prsů do sádry s tím, že odlitky budou postupně plnit Prsní stěnu a poté poputují dále do dalšího divadla, dalšího města, další země. Vyvrcholením bude prezentace Prsní stěny na světové konferenci Reach to Recovery, kterou pořádá Aliance žen v červnu příštího roku v Praze, na kterou se sjedou stovky pacientek z celého světa. Prsní stěna se stane tak i symbolem podpory a sounáležitosti žen zdravých s nemocnými. Visegradská prsní stěna bude vystavena i na AVON Pochodu 2019. Patronkou kampaně Ostře sledovaná prsa ve V4 je herečka Chantal Poullain.Autorem výtvarné části projektu Ostře sledovaná prsa je Matyáš Fuchs.

Také mladé pacientky z projektu Aliance žen s názvem Bellis – mladé ženy s rakovinou prsu připravily pro říjen kampaň na podporu samovyšetřování prsu s názvem Říjnová výzva Bellisek. Výzva poběží na sociálních sítích a bude podpořena řadou známých osobností. Cílem kampaně je zvýšit povědomí o nutnosti provádět samovyšetření prsu.

Aliance žen připravuje v „růžovém říjnu“ i další akce jako 8.ročník Plaveme prsa nebo fundraisingovou akci ve spolupráci s Domem jógy. Více informací na www.breastcancer.cz, ww.ostresledovanaprsa.cz nebo www.bellisky.cz.

Generálním partnerem kampaně Ostře sledovaná prsa je společnost CrossCafe. Partnery kampaně jsou společnost AVON Cosmetics, Kärcher, Czech P.R., Thun 1794 a.s.

Kampaň Ostře sledovaná prsa ve V4 je financována díky podpoře Visegradského fondu. Partnerem kampaně jsou společnosti AVON Cosmetics a Czech P.R.

Aliance žen s rakovinou prsu byla založena v roce 2002 a sdružuje v současné době 45 pacientských organizací. Slouží jako informační a edukační centrum pro veřejnost, onkologicky nemocné a jejich organizace. Zároveň poskytuje metodickou pomoc organizacím onkologicky nemocných, koordinuje projekty a kampaně ve prospěch prevence a léčby nádorového onemocnění prsu, sjednocuje snahy pacientských organizací i jednotlivců o prosazování práv a rovných podmínek k léčení a rekonvalescenci žen s nádorovým onemocněním prsu a zastupuje české onkologické pacientky v mezinárodních strukturách. Od roku 2009 je členem koalice Europa Donna a od roku 2016 European Cancer Patients Coalition. V roce 2015 získala Aliance žen od Asociace veřejně prospěšných organizací ČR hodnocení Spolehlivá veřejně prospěšná organizace.