Informace č.: 43 – 2017 (Bezbariérové pokladny v Lidlu, návstěvy krajů)

 

Vážení přátelé,
před časem nás někteří z Vás oslovili s podnětem, že obchodní řetězec Lidl Česká republika v.o.s., v rámci přestavby svých provozoven, instaluje pokladny, které nevyhovují především lidem na vozících. S tímto podnětem jsme se obrátili na vedení společnosti. Sešli jsme se s ním a iniciovali jsme změnu přístupu obchodního řetězce Lidl Česká republika v.o.s.

Dnes jsme obdrželi informaci, že byly ukončeny práce na finálním technickém výkresu pro bezbariérové pokladny, které odpovídají legislativě ČR. Nově by v rámci rekonstrukce jednotlivých prodejen měla být vždy nejméně jedna pokladna, která bude mít snížený pult na zboží, tak aby vyhovovala nejen naší legislativě, ale především lidem na vozíku. Podle informací bude nákres bezbariérové pokladny rozeslán vedení obchodního řetězce Lidl Česká republika v.o.s. do jednotlivých regionů tak, aby postupně došlo k úpravě všech prodejen.

Obchodní řetězec Lidl Česká republika v.o.s. je zatím první obchodní společností, která velmi rychle zareagovala na naše potřeby a poměrně rychle také realizovala potřebné změny.

Vážení přátelé, v současné době NRZP ČR navštěvuje postupně jednotlivé hejtmanky a hejtmany, kteří byli zvoleni v krajských volbách loňského roku. Hlavními tématy našich diskusí jsou především přístupná autobusová a železniční doprava, protože kraje jsou dnes největšími zadavateli dopravy jako veřejné služby. V příštích dvou letech budou ve většině krajů obnovovány smlouvy s dopravci, a tudíž je velmi důležité, aby kraje, v rámci nových smluv, požadovaly také přístupnou regionální dopravu. Dalšími tématy našich jednání jsou samozřejmě sociální služby a jejich úroveň v jednotlivých regionech, úroveň a plnění krajských plánů vyrovnávání příležitostí a další. NRZP ČR se setkává ve všech krajích se vstřícností a daří se nám dojednat konkrétní věci s jednotlivými představiteli krajů.

Přeji Vám všechno dobré.

Mgr. Václav Krása
předseda NRZP ČR